GIGGEDI

Nu har jag fått ett oerhört ryck, jag ska verkligen ta tag i allt. Jag ska plugga, både skolarbete och körkort. Jag ska lära mig så jäkla mycket franska jag bara kan. Jag ska skriva i bloggen, även om det kanske inte är prioritet nummer ett, men det kan ju vara bra att liksom dokumentera och se hur länge min motivation håller i sig. Fick tillbaka min motivation härom dagen faktiskt, började googla runt lite efter olika sidor om hur man fick jobb och bostad i Paris... Samt hittade bloggar från svenskar som varit och jobbat i Paris. Jag blev så himla peppad, vill gå ut gymnasiumet NUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!
Och för att få det gjort så tänker jag att det kanske inte går snabbare, men inte blir lika jobbigt om jag verkligen gör det jag ska i rätt tid. Så nu sitter jag och försöker slutföra mitt historia-arbete om kommunismen i Kina, som förvisso skulle varit inne innan jul, men göras måste det. Det är faktiskt intressant, speciellt när man varit och sett hur Kina ser ut idag.
Jag har också varit duktig och gjort ergonomi-arbetet i idrotten, fast jag blir lite irriterad på idrottsläraren, tycker han bedömer lite orättvist, så får ta en diskussion med honom på tisdag.

Sen måste jag verkligen börjar läsa på om EU:s invandringspolitik, snart dags för EUP i Sthlm.

Måste dessutom skriva en krönika till svenskan innan torsdag, samt plugga prepositioner till engelskan på onsdag.

Minneslista för mej själv:
1. Historia, så fort som möjligt
2. Svenska krönika torsdag
3. Engelska prepostitioner, onsdag
4. EUP
5. Matteprov
6. samhällsprov
7. körkortet!

En del att göra nu, känns det som.

Men damn vad jag vill till Paris nu!!
Hoppas att det gick bra på franskaprovet, får väl veta det i morgon..


dessutom vill jag väldigt gärna tatuera in en sånhär på underarmen, en grön.


MItt liv ska bli så fett organiserat, har beställt en egen almanacka, hoppas den kommer snart.
det står såklart GIGGEDI GIGGEDI på den. mehehehhehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0